System oceniania zachowania
Ocenę zachowania w klasach IV-VI wyznaczają punkty. Każdy semestr uczeń rozpoczyna pulą 120 punktów. Na koniec każdego semestru wychowawca przelicza punkty na ocenę zachowania według zamieszczonej skali:
120 pkt pula wyjściowa dla każdego ucznia.
200 pkt i więcej pkt - ocena wzorowa
160 pkt do 199 pkt - ocena bardzo dobra
120 pkt do 159 pkt - ocena dobra
80 pkt do 119 pkt - ocena poprawna
79 pkt do 40 pkt - ocena nieodpowiednia
39 pkt i poniżej - ocena naganna
Przy ocenie zachowania będą brane pod uwagę następujące kryteria ( patrz tabela nr 1 i 2).
Tabela nr 1
UCZEŃ TRACI PUNKTY ZA
Lp. |
ZACHOWANIA NEGATYWNE |
Liczba punktów traconych każdorazowo |
|
1. |
Spóźnienia |
Za każde -1 |
|
2. |
Wagary (za każdą nieusprawiedliwioną godzinę) |
Za każde -3 |
|
3. |
Uporczywe przeszkadzanie na lekcji*
* uczeń posiadający orzeczenie poradni psychologiczno- pedagogicznej o zaburzonym zachowaniu, ADHD, zagrożeniu niedostosowaniem społecznym lub niedostosowaniem społecznym |
Każdorazowo -5
Każdorazowo -3 |
|
4. |
Niewłaściwy stosunek do pracowników szkoły (arogancja, bezczelność) |
Każdorazowo -5 |
|
5. |
Niewłaściwy stosunek do koleżanek i kolegów w klasie i w szkole- ubliżanie, wyśmiewanie itp. |
Każdorazowo -10 |
|
6. |
Rażący brak kultury osobistej (do dyspozycji wychowawcy) |
Każdorazowo -10 |
|
7. |
Nieusprawiedliwiona nieobecność na obowiązkowych uroczystościach i akcjach organizowanych przez szkołę |
Każdorazowo -20 |
|
8. |
Niszczenie mienia szkolnego a) pisanie po ławkach b) niszczenie budynku c) zaśmiecanie szkoły |
Każdorazowo -5 |
|
9. |
Udział w bójkach |
Każdorazowo -20 |
|
10. |
Wulgarne słownictwo |
Za każdą sytuację - 10 |
|
11. |
Wyłudzanie pieniędzy, zastraszanie |
Każdorazowo -20 |
|
12. |
Za palenie papierosów na terenie szkoły i poza nią |
Każdorazowo -50 |
|
13. |
Za posiadanie i korzystanie ze środków odurzających i alkoholu |
Każdorazowo -50 |
|
14. |
Niewykonywanie poleceń nauczyciela |
Każdorazowo -5 |
|
15. |
Fałszowanie podpisów i dokumentów |
Każdorazowo -10 |
|
16. |
Nieodpowiednie zachowanie na przerwach, imprezach szkolnych, poza szkołą oraz w autobusie |
Każdorazowo -10 |
|
17. |
Używanie telefonów komórkowych na lekcjach |
Każdorazowo - 5 |
|
18. |
Samowolne wyjście poza teren szkoły w godzinach lekcyjnych |
Każdorazowo - 10 |
|
Tabela nr 2
UCZEŃ ZDOBYWA DODATKOWE PUNKTY ZA
Lp. |
ZACHOWANIA POZYTYWNE |
Liczba punktów możliwych do zdobycia w ciągu semestru |
1. |
Udział w konkursach pozaszkolnych |
Każdorazowo 10 |
2. |
Udział w konkursach na terenie szkoły |
Każdorazowo 5 |
3. |
Udział w przygotowaniu imprez i uroczystości szkolnych |
Każdorazowo 5 |
4. |
Wywiązywanie się z przydzielonych zadań |
do 10 |
5. |
Inne prace na rzecz klasy lub szkoły |
Każdorazowo 3 |
6. |
Reprezentowanie szkoły w zawodach sportowych |
Każdorazowo 10 |
7. |
Aktywne pełnienie funkcji w klasie |
Na semestr do 10 |
8. |
Aktywne pełnienie funkcji w samorządzie szkolnym |
Na semestr do 15 |
9. |
Nienaganna kultura osobista |
Na semestr do 20 |
10. |
Aktywny udział w zajęciach pozalekcyjnych |
Na semestr do 15
|
11. |
Koleżeńska pomoc w nauce |
Na semestr do 10 |
12. |
Przeciwstawienie się przejawom brutalności i wandalizmu |
Każdorazowo do 10 |
Zachowanie wzorowe otrzymuje uczeń, który uzbiera 200 i więcej punktów, jednak nie może mieć więcej niż 30 ujemnych punktów w ciągu semestru.
Zachowanie bardzo dobre otrzymuje uczeń, który uzbiera minimum 160 punktów, jednak nie może mieć więcej niż 60 ujemnych punktów w ciągu semestru.
Każdy wychowawca zobowiązany jest wprowadzić „zeszyt obserwacji zachowania ucznia”.
Obowiązkiem każdego nauczyciela jest systematyczne wpisywanie adnotacji dotyczących zachowania ucznia (pozytywnych i negatywnych).
Karta z kryteriami pozytywnych i negatywnych zachowań wraz z punktacją znajduje się w dzienniku lekcyjnym każdej klasy IV-VI.